De reserves van landskampioen Taverzo brachten Pecos zaterdag de eerste nederlaag van het seizoen toe. Maar er werd in de Thorn Tafeltennishal niet lang getreurd. Vooral Tony Nader ging ondanks de 4-6 redelijk tevreden naar huis. Nader boekte drie individuele zeges, waaronder een 3-1 tegen Gabrielius Camara. Dat was niet alleen een bijzonder knappe overwinning in een snelle en hoogstaande partij, maar vooral ook een mooie zege voor in het plakboek.

Camara is pas dertien en lijkt hard op weg naar op zijn minst de Nederlandse top. Dus is het mooi dat Nader straks kan zeggen dat hij hem in april 2019 nog met 10-12, 11-7, 12-10, 11-7 de baas was.

Jens Wiersma had een weinig succesvolle middag, al kwam hij heel ver tegen Camara (11-9 in de vijfde game). In het openingsduel was Wiersma tekortgeschoten tegen Arjan Huiden (1-3 in games). Tegen de derde man aan Zoetermeerse kant, Bas Douma, kwam Wiersma goed weg door zelf met 11-9 in de vijfde game te zegevieren.

Ibrahim Yildizlar, vorige week nog de redder van Pecos, ging nu drie keer strijdend ten onder. Daarbij was vooral de nederlaag tegen Huiden een zure, omdat hij over de hele partij gerekend meer punten maakte dan zijn opponent (11-2, 10-12, 8-11, 9-11). De verliespartij blijft zonder ernstige gevolgen voor Pecos. De voorsprong op Taverzo is nog steeds negen punten. Misschien is de titel komende zaterdag al een feit, als TTV Buitenpost naar Oegstgeest komt.

Anders blijft de kurk nog een week op de fles en is het feestje noodgedwongen in Amsterdam, op bezoek bij de plaatselijke studentenclub. Maar dát Pecos promoveert naar de eerste divisie, is zo goed als zeker.

Pecos 2 had in een andere tweededivisiepoule dit seizoen wellicht een eind kunnen komen als Jop Van der Wiel niet geblesseerd was geraakt. Nu lijkt het team tweede te gaan worden, op flinke afstand achter Red Stars, dat komende zaterdag in Oegstgeest aan vier punten genoeg heeft voor het kampioenschap. Tegen Vriendenschaar, met de drie keer winnende oud-clubgenoot Marco van der Meijden, speelden de reserves zaterdag 5-5.

Verslag: Job de Kruiff
Foto: Henk van Gijzen