De tafeltennissers van Pecos konden zich na drie ruime zeges een wat mindere dag permitteren, en die kwam er dan ook. De aanstaand kampioenen haalden in Franeker zaterdag niet meer dan vijf punten.

‘Het mag eigenlijk niet gebeuren natuurlijk, maar je kon merken dat voor ons de spanning eraf was’, gaf Tony Nader achteraf toe. Pecos staat elf punten voor en de titel in de tweede divisie is nog slechts een kwestie van tijd. In de heenwedstrijd hadden de Oegstgeestenaren het duel met FTTC 9-1 gewonnen. Dat alles leidde dus tot een onscherp optreden in de return.

Zowel zijn eigen prestaties als die van Jens Wiersma vatte Nader samen als een offday. Beiden wonnen afgezien van het dubbelspel alleen van Bram Parlevliet, de Katwijker met Friese roots die een paar jaar terug nog de Pecoskleuren verdedigde. Gelukkig was Ibrahim Yildizlar juist in blakende vorm. Hij had volgens Nader een hattrick verdiend, maar kende daarvoor iets te veel tegenslag in het duel met Jan de Haan, de kopman van de thuisploeg. Nu voegde Yildizlar zaterdag twee zeges aan zijn totaal toe en zorgde daarmee dat een nederlaag kon worden afgewend.

Doordat er ook bij Entac-Taverzo 2 een 5-5 op de borden kwam, verandert in de stand weinig. Pecos heeft een royale voorsprong op de nummer twee, de reserves van landskampioen Taverzo, die zaterdag op bezoek komen. Een aantrekkelijk affiche, gezien de aanwezigheid van Gabrielius Camara, 13 jaar pas en nu al de nummer 28 van de nationale ranglijst. Een week later mag ook alvast in de agenda, want dat is wellicht al de kampioenswedstrijd, als Buitenpost naar de Voscuyl komt.

Pecos 2 was dit weekend duidelijk te sterk voor SV Red Star ’58. De hekkensluiter kreeg in Goirle met 7-3 klop, al bleef Thomas Jansen daarbij met lege handen. Paul Kruijt en Maroun Nader zorgden samen voor de punten en staan nu ferm op de tweede plek in deze tweededivisiepoule.

Een gelukje voor Pecos 3: Spaarne trad aan met een zwakke invaller. Zo oogstte het team van Maaike Van de Pavoordt, die zelf nog een tweede potje won, vier belangrijke punten in de strijd om handhaving in de derde divisie.

Verslag: Job de Kruiff
Foto: Henk van Gijzen