Tafeltennisvereniging Pecos opent vrijdag 15 maart, tijdens de landelijke onderwijsstaking, haar deuren. Scholieren zijn welkom tussen 9.30 en 12 uur om een balletje te komen slaan.

‘We vonden dit meteen wel een mooie gelegenheid om als club iets te organiseren en de scholieren uit Oegstgeest een sportieve ochtend te bieden’, zegt organisator Job de Kruiff. ‘En aangezien het hele onderwijs staakt, kunnen de studenten onder onze leden de boel mooi begeleiden.’

‘Vooral als ouder van een jong kind zoek je toch een uitje op zo’n dag’, weet De Kruiff uit eigen ervaring. ‘En als het dan dichtbij huis iets actiefs kan zijn… ik zou het wel weten.’ Pecos vraagt een kleine bijdrage in de kosten. En zaalsportschoenen zijn verplicht. Batjes en balletjes zijn ruimschoots aanwezig.

Ouders die mee willen tafeltennissen zijn trouwens ook welkom, besluit hij – al gaan de kinderen voor. ‘Je kunt ook goed in de kantine terecht. Daar hebben we prima koffie en uitstekende wifi.’

Hier vind je onze tafeltennishal: De Voscuyl 42, Oegstgeest.