Afgelopen dinsdag zijn er nieuwe coronamaatregelen aangekondigd die vanaf vandaag gaan gelden. Voor tafeltennis en andere binnensporten betekent dit dat je nu alleen nog een sportaccommodatie in kan komen met een geldige QR-code (coronatoegangsbewijs). Dat geldt dus ook bij Pecos voor de kantine, de kleedkamers en de zaal, kortom: het hele gebouw. De enige uitzondering zijn mensen die ‘functioneel’ aanwezig moeten zijn, bijvoorbeeld coaches of vrijwilligers. Die hoeven geen QR-code te laten zien.

Een QR-code krijg je in principe onbeperkt door twee keer gevaccineerd te zijn, maar ook als je een herstelbewijs hebt telt dat 6 maanden lang als QR-code en als je een coronatest doet telt die 24 uur lang. Voor onze ongevaccineerde leden bestaat dus de mogelijkheid om een coronatest te doen voordat zij naar Pecos willen gaan of als ze hersteld zijn van een coronabesmetting en een herstelbewijs hebben, kunnen ze op die manier naar binnen.

Tot slot vragen wij aandacht voor de basisregels zoals handen wassen, testen bij klachten en fysiek contact mijden. Bij Pecos en andere sportverenigingen hoeft geen mondkapje op en ook de scheidslijn in de kantine, die we de afgelopen tijd hanteerden, vervalt.