De 7-3 overwinning op SKF en het verlies van achtervolger Disnierats betekenen voor Pecos dat het een plek in de promotieklasse niet meer kan mislopen. In het voorjaar spelen de Oegstgeester tafeltennissers dus voor promotie naar de eredivisie.

In Veenendaal was de start weer slecht, terwijl de thuisclub niet eens in zijn sterkste formatie aantrad. Maar Jop van der Wiel kwam weer niet meteen op gang en legde het af tegen Pim Mostert. Daarna moest Youri Soons, een week eerder nog kopman, onverwachts Dicky de Jong feliciteren, die dit seizoen pas vier potjes had gepakt. Tony Nader deed gelukkig wel wat hij moest doen tegen invaller Schurink en via het gewonnen dubbelspel hervond Pecos de vorm. Het liep na de pauze dan ook soepel door naar 2-5. Nader moest zijn slotpartij opgeven om zijn pijnlijke schouder te ontzien, maar met de 7-3 die uiteindelijk op de borden stond konden Van der Wiel en zijn teamgenoten prima leven, vooral toen de andere uitslagen binnenkwamen.

Alles draaide dit seizoen om een plek bij de eerste drie en dankzij het Leidse Scylla, dat Disnierats zaterdag met 7-3 klop gaf, is dat team nu definitief afgehaakt. Samen met Tempo Team (dat zes punten meer heeft) en Hercules (twee minder) gaat Pecos vanaf januari naar de eerstedivisiepoule waarin wel prijzen verdeeld worden. De winnaar mag naar de eredivisie, de nummer twee verdient een promotiewedstrijd tegen de ploeg die in die eredivisie als voorlaatste is geëindigd. Het wordt een verhitte strijd tussen zes teams die elkaar niet heel veel ontlopen. Oude bekende Avanti en het jonge team van Scyedam bijvoorbeeld zullen voor geduchte concurrentie zorgen.

Concurrentie is iets waar Pecos 2 geen last van heeft. Ronald Rijsdorp, Maroun Nader en Tanja Helle boekten zaterdag in Zoetermeer tegen de reserves van landskampioen Taverzo hun vierde 10-0 zege op rij. Dit weekend staat de tafeltenniscompetitie stil. Volgende week heeft het team aan twee punten tegen Alexandria genoeg om de promotie naar de tweede divisie definitief te maken.