Op het oliebollentoernooi van Pecos spelen alle leeftijden en alle niveaus door elkaar. Toptafeltennissers dubbelen met beginners, oudleden met elkaar of juist met de grootste talenten van nu. En uiteindelijk winnen de Duitsers.

Met 46 deelnemers was het traditionele einde van het tafeltennisjaar vrijdag goedbezocht en bijzonder gezellig. Enkele voormalige coryfeeën hadden hun batje weer eens uit de kast gehaald. Zo trad voormalig eersteteamspeler Herman van den Broek met zijn ene dochter in het strijdperk tegen zijn zus Tineke en zijn andere dochter. Hoe mooi ook voor het familie-album, dit soort dubbels bleek het vaak toch af te leggen tegen echte pingpongkoppels. Sterkste team in deze poule was Maaike van de Pavoordt (oud-Nederlands jeugdkampioen) met veterane Anna de Groot, gevolgd door Jop van der Wiel met Geert van Ommen. In een andere poule ontpopte de combinatie van Charley Callebaut (67 jaar) en Otto Verkerk (84!) zich als duidelijk de sterkste.

Toen de oliebollen op waren en de prijzen (Pecosblauwe handdoeken, champagneglazen en nog veel meer moois) verdeeld werden, bleken de verrassingen van de dag vooral combinaties van bescheiden tafeltennissers met onbekende grootheden. Victor Wagemans was aan de hand van ene Jos de Kiemer plots onverslaanbaar. En Ronand Jansen verraste vriend en vijand door te dubbelen met zijn zus Bianca, daarmee al zijn zoons passerend. Maar Bianca beleeft, buiten het zicht van de Oegstgeester scouts, zo’n vijfhonderd kilometer naar het oosten een verdienstelijke carrière als ‘Tischtennisserin’. Ze is, getuige een kritische noot over de opgooi van neefje Thomas, daar zelfs een gerenommeerd scheidsrechter. Voor volgend jaar is iedereen gewaarschuwd. Al zullen er dan wellicht weer nieuwe combinaties opstaan.

img_20161230_215212

img_20161230_215122