Op vrijdagavond 18 januari werd de PECOS OPEN 2019 gespeeld. Maar liefst 33 spelers van 10 verenigingen t.w. Pecos Oegstgeest, Docos Leiden, Taverzo Zoetermeer, Play Fair Leimuiden, Salamanders Wateringen, S70 Woubrugge, HTTV-070 Den Haag, Scylla Leiden, VVV Leidschendam en ATTC Evo-Repro uit Alphen a/d Rijn gaven acte de présence.

Het toernooi werd voor het 3e jaar op rij gehouden. In de A, B en C klasse werd gestreden om 2 prijzen. In de A klasse pakte Kristijan Plesnik (Pecos) de titel. Hij versloeg in de finale Kastriot Saracini (VVV) met 3-1. De gamestanden 11-9,11-9,4-11 en 14-12.

In de B klasse streden Charles Callebaut en Wilco Roobol, beiden van Pecos, om de hoogste eer. Zij waren zeer aan elkaar gewaagd. Het was tenslotte Roobol die zich na de wedstrijd liet feliciteren door Callebaut. Hij won met 3-2 en gamestanden 8-11, 11-8, 11-9, 8-11 en 11-9.

In de C klasse werd Wim de Leeuw (Scylla) tweede in zijn poule en overleefde de halve finale tegen de Georgios Flevotomos (Scylla). In de finale moest hij tegen de uiterst taaie noppenspeler Ton Brand (Play Fair). Brand had eerder in de poule de Leeuw nog met 3-0 verslagen. Het was De Leeuw die met 3-0, 11-7,11-8 en 11-6 revanche nam. Met een echte  “Schreeuw van de Leeuw” vierde hij na afloop zijn overwinning.

Veel respect ook voor het meedoen van Otto Verkerk (86 jaar) in deze klasse. Hij was, hoe gek het misschien ook moge klinken, de favoriet voor de titel maar werd met 3 overwinningen slechts 3e in de poule, te weinig om door te gaan. Petje af.

Veel dank ook aan Jop van der Wiel en Thomas Jansen – versbakken leden van de barcommissie – die de bar met veel gezelligheid en élan draaiden. Uiteraard ook veel dank aan Ron Hoogendam, mede-organisator van weer een succesvolle editie van dit toernooi.

Dick Hoogendam (organisatie)