Opnieuw moeten we ons aan strengere coronaregels houden en dit keer ook onze sportieve routine ingrijpend aanpassen. Alle sportaccommodaties zijn sinds zondag 28 november verplicht na 17 uur dicht. Voor Pecos betekent het dat de selectietraining op dinsdag en donderdag en de recreantenavond op woensdag voorlopig niet door kunnen gaan.

We hebben als bestuur gekeken wat er nog wel kan en een extra speeldag georganiseerd.

De jeugdtraining wordt zowel op dinsdag als vrijdag vervroegd en is nu van 15.45 tot 17.00 uur. Uiteraard is er alle begrip voor wie er door school of andere verplichtingen niet bij kan zijn of wat later is. Voor jeugdleden is onderling afstand houden niet verplicht, jeugdleden vanaf 13 jaar moeten wel 1,5 m afstand bewaren tot volwassenen.

De woensdagochtendgroep kan gewoon doorgaan. Wel gelden in de kantine extra regels om het besmettingsrisico te verkleinen: 1,5 meter afstand houden, vaste plek innemen, bij verplaatsing mondkapje dragen.

De komende drie weken is de zaal op zondagmiddag van 14 tot 16 uur open voor iedereen die wil komen tafeltennissen. Als de opkomst daar aanleiding toe geeft kunnen de uren worden uitgebreid.

Je kunt ook onderling afspreken en de sleutel ophalen bij een van de bestuursleden, om te gaan spelen op een tijdstip waarop de zaal vrij is. (dus niet tijdens jeugdtraining, niet woensdagochtend, niet zondagochtend (hardloopgroep) en uiteraard alleen overdag tot 17 uur (en vergeet niet bij vertrek de verwarming laag te zetten!))

De overige regels gelden nog steeds: Coronatoegangsbewijs is verplicht bij het betreden van de accommodatie. Publiek is niet welkom. En natuurlijk de algemene richtlijnen: was je handen, houd afstand, bij klachten: blijf thuis en laat je testen.

Om af te sluiten met het goede nieuws: de competitie is gelukkig gewoon voltooid en er zijn vier teams kampioen geworden!

Pecos 1 is gepromoveerd naar de eerste divisie. Het jeugdteam dat dit jaar debuteerde heeft meteen de titel veroverd, net als duoteams 1 en 2. Gefeliciteerd allemaal!

Wij hopen op ieders begrip voor de maatregelen. Laten we ons best doen om de besmettingsgolf af te zwakken en een totale sluiting te voorkomen. En laten we ons gelukkig prijzen met een eigen zaal, die we naar eigen inzicht en met eigen inzet overdag kunnen openstellen. Blijf gezond en als het even kan: blijf tafeltennissen!