Als Pecos zich nog een beetje weet te verbeteren, doet het komend jaar mee voor de prijzen. Zaterdag hield het in eigen huis kampioen Tempo Team knap op 5-5.

De Oegstgeester tafeltennissers moeten het om te beginnen eens hebben over hoe ze uit de startblokken plegen te komen. Slechts één keer werd dit seizoen de openingspartij gewonnen. Dat was in de heenwedstrijd bij Tempo Team, toen René Waterreus van John Scott won. Maar nu, in de return, was het weer een koude start. Dat was misschien een logisch gevolg van de opstelling (Waterreus begon tegen kopman Smith), maar hoe dan ook: voor de zesde keer in tien wedstrijden keek Pecos na twee partijen tegen een 2-0 achterstand aan.

Dat het daarna allemaal nog goed kwam, mag een prestatie heten, ook al ging het in deze wedstrijd niet echt ergens om. Beide ploegen waren al geplaatst voor de poule van zes die vanaf januari om een eredivisieticket strijdt. Tony Nader en Waterreus boekten alsnog keurig twee overwinningen en zegevierden samen in het dubbelspel. Daarnaast was het duel vooral gedenkwaardig voor Tanja Helle, die als invaller haar debuut mocht maken in de Pecoshoofdmacht, al wist ze dat helaas niet met een winstpartij op te sieren.

De eerste divisie bij de mannen, en zeker de toppers daarvan, zijn voor haar nog net te hoog gegrepen. Helle gaat met haar team, dat afsloot met 9-1 winst op Heerlen, komend seizoen eerst maar eens de tweede divisie in. Het was Maroun Nader die met een zwakke beurt tegenstander Hermans zijn tweede winstpartij van het seizoen bezorgde – en zichzelf zijn tweede nederlaag. Paul Kruijt en Ronald Rijsdorp bleven zonder veel moeite drie keer overeind. De Pecosreserves eindigen de competitie met het zeldzame totaal van 89 (van de 100) punten. Ronald Rijsdorp schreef dertig overwinningen op zijn naam en kan zich opmaken voor taart naast de oliebollen bij Pecos’ traditionele seizoensafsluiting.

20161203-team-1-001

20161203-team-1-002