Na een koude start (0-2) boekten de tafeltennissers van Pecos zaterdag een belangrijke 7-3 overwinning op het Goudse Vriendenschaar. Ze gaan nu weer alleen aan kop in de tweede divisie.

Vooral Jens Wiersma stelde in de openingspartij wat teleur door in drie games te verliezen van Geeraerts. Dat Paul Kruijt daarna tegen Blom met lege handen bleef, was niet echt een verrassing. De Gouwenaar is volgens de ranglijst de nummer 67 van Nederland en daarmee de sterkste speler van deze hele tweede divisie-poule.Zo stond de koploper tegen de hekkensluiter dus opeens met 2-0 achter, maar gelukkig niet voor lang. De ommekeer kwam toen Youri Soons achter de tafel verscheen. De veteraan bracht Pecos terug in de wedstrijd met een efficiënte en overtuigende 3-0 zege. Hij zou dat deze middag nog twee keer herhalen, ook tegen Blom dus, met een indrukwekkende 11-6, 11-8, 11-8. Alleen in het dubbelspel samen met Kruijt verloor Soons een game, maar ook die wedstrijd werd met 3-1 gewonnen. In Soons’ kielzog hervonden Kruijt en Wiersma het zelfvertrouwen en werden alle partijen gewonnen, tot aan het slotduel tussen Wiersma en Blom. Zodat uiteindelijk toch een prima uitslag op de borden verscheen. Door het gelijkspel van medekoploper Disnierats bij Red Stars in Venray gaat de Oegstgeester hoofdmacht na vier van de tien speelronden met twee punten voorsprong aan kop.

Komende zaterdag komen de Limburgers naar de Voscuyl. Die wedstrijd begint om 15 uur.