Ondanks een nederlaag hield Pecos zaterdag de titelkansen intact, maar de Oegstgeester tafeltennissers hadden gehoopt op meer dan zes puntjes.

Tegenstander Avanti had in Vincent Swart een kopman die in het Thorn Tafeltenniscentrum verrassend sterk voor de dag kwam. Hij won overtuigend van eerst Tom Helle (1-3), toen Jens Wiersma (0-3) en ten slotte ook Maaike van de Pavoordt (1-3). En zo blijkt dat één goede speler toch de doorslag kan geven, in het nieuwe vier-tegen-vier systeem.

Pecos deed ogenschijnlijk aardig wat terug. Invaller Thomas Jansen verzorgde een knappe bijdrage met 3-1 winst tegen Dennis Roggeveen. Het dubbelspel was met 3-1 een makkelijke prooi voor de thuisclub. En dan voegden Helle en Wiersma daar ieder nog twee overwinningen aan toe. Toch bleek het niet genoeg om aan het langste eind te trekken.

Van de Pavoordt beleefde een ongelukkige middag en struikelde onder meer over de sterke Hazerswoudse invaller Saunders. En zo kwam er een 6-7 eindstand op de borden, die betekent dat Pecos na drie wedstrijden 27 punten heeft. Dat is evenveel als Belcrum, de tegenstander van komend weekeinde. En het is vier punten minder dan Avanti, dat zondag met 9-4 van Hilversum 2 won en zodoende al een wedstrijd meer heeft gespeeld.