De hoofdmacht van Pecos is nog niet uit de omikronzorgen. In een weliswaar volledige maar wel verzwakte formatie kwamen de Oegstgeester tafeltennissers bij Tempo Team zaterdag tot niet meer dan één tegenpuntje.

Een week eerder waren vier van de vijf spelers nog positief en werd hun wedstrijd uitgesteld. Nu speelden er andere zorgen: Jens Wiersma was op wintersport en Maroun Nader verhinderd. Paul Kruijt en René Waterreus konden en mochten weer meedoen, maar een herstelbewijs, zo bleek maar weer eens, is nog geen garantie dat iemand er ook conditioneel weer bovenop is.

Kruijt begon nog met gamewinst tegen Melanie Bierdrager, maar kon daarna niet meer genoeg energie op tafel leggen. Dat gold vervolgens ook tegen invaller Daniel Pava – de Amsterdammers hebben behalve een selectie van zes spelers ook nog de beschikking over sterke invallers, wat in coronatijd een belangrijk voordeel kan zijn.

Youri Soons, de derde Pecosser en de enige zonder recente besmetting, had het eerder ook al afgelegd tegen diezelfde Pava en kon het de sterke veteraan Van Elferen niet echt moeilijk maken. Het was op een 4-0 stand toch René Waterreus die met 11-9 in de vijfde game zijn partij tegen Bierdrager wist binnen te halen en zo de schade voor Pecos nog enigszins beperkt hield. De eerste 7-0 nederlaag – wedstrijden in de eerste divisie bestaan tegenwoordig uit zeven partijen – bleef gelukkig uit. Komende zaterdag in de inhaalwedstrijd tegen Bergeijk werken de Pecossers verder aan hun herstel, fysiek en hopelijk ook op de ranglijst.