Tafeltennisvereniging Pecos Oegstgeest is weer vertegenwoordigd in de jeugdcompetitie tafeltennis. Sienna Vlaar, Matteo Vlaar en Matthias van Ommen gaan vanaf september ervaren hoe het is om wedstrijden tegen andere clubs te spelen. Zij zijn 3 van de 18 kinderen in de nieuwe groep die na de doorstart onder leiding van oud Nederlands kampioen Ted van den Berg begonnen zijn.

Het is voor de binnensport een gek jaar geweest. Dan mocht er wel weer getraind worden, dan waren er weer een lange lockdowns. Daartussen werd hard getraind en zijn Sienna, Matteo en Matthias veel beter geworden. Klaar om zich te meten! Talitha van Ommen ook, maar zij heeft tijdens een van de lockdowns voor scouting op zaterdag gekozen.

Voor het nieuwe jeugteam zijn het grote schoenen om te vullen. Het laatste jeugdteam van Pecos behaalde vier jaar geleden het allerhoogste, namelijk de Landelijke kampioensgroep.

Maar eerst eens kijken hoe het eerste seizoen bevalt. Met de backhand, de forehand, de keiharde smash en een effectvolle service zit het alvast goed bij dit viertal. Het plezier straalt ervan af.

Voor andere kinderen is tafeltennis een gezellige tweede of derde sport, waarbij er op vrijdagmiddag vanaf 16.00 tot 17.30 uur getraind wordt in de eigen zaal.

Heb je ook zin om na een zomervakantie vol pingpongen door te gaan met tafeltennis? Kom dan gerust eens langs op vrijdagmiddag 16 uur aan de Voscuyl 42 (even voorbij de Cuyl) of mail tedvandenberg@hotmail.com.

Foto Henk van Gijzen