Afgelopen zaterdag zijn de nieuwe coronaregels ingegaan. Inmiddels hebben we ook van de gemeente Oegstgeest duidelijkheid hoe die regels bij Pecos – vooral wat betreft het verbod op publiek – precies moeten worden ingevuld. Het nieuwe beleid is als volgt:

Publiek is niet welkom. Dat geldt in het hele gebouw, en het geldt tijdens trainingen en wedstrijden. Het hele gebouw is alleen bedoeld voor spelers, coaches, noodzakelijke begeleiding en vrijwilligers. Bij ‘noodzakelijke begeleiding’ kun je denken aan de chauffeur van een bezoekend team of de ouder van een jeugdlid. Onder vrijwilligers vallen alleen mensen die ook echt in functie zijn. Denk aan degene achter de bar en de fotograaf. De kantine mag wel open (a.s. zaterdag bijvoorbeeld, en woensdagochtend), maar dus alleen voor de hierboven genoemde groepen, niet voor toeschouwers. In de kantine moet je bovendien zitten aan tafeltjes en zoveel mogelijk de 1,5 meter afstand houden.

De kantine gaat om 20 uur dicht. Uiteraard mag je er dan nog wel doorheen om van zaal naar kleedkamer/wc te gaan of omgekeerd, maar de bar is dicht.

Wat niet is veranderd: toegang tot het gebouw alleen met coronatoegangsbewijs (ctb), behalve voor jeugdleden. Probeer zoveel mogelijk de 1,5m afstand te houden, handen te wassen, geen handen te schudden, en bij klachten: blijf thuis en laat je testen.

Voor de duidelijkheid: deze maatregelen worden ons opgelegd. Ze gelden voorlopig tot 4 december. Als bestuur rekenen we op ieders medewerking en hopen we dat de maatregelen bijdragen aan het gewenste effect. Het is fijn dat we kunnen blijven trainen en dat de competitie zoals het er nu uitziet gewoon kan worden uitgespeeld. Het eerste jeugdteam staat op het punt om kampioen te worden en team 1 kan zaterdag ook een belangrijke stap zetten. Erg jammer dat andere leden nu dus niet naar die wedstrijden kunnen komen kijken. Laten we hopen dat een algemene lockdown zoals vorige winter uitblijft. En dat we snel zicht krijgen op een daling van de besmettingen, zodat maatregelen kunnen worden afgeschaald en we weer mét publiek en gezelligheid kunnen tafeltennissen.
Tot slot: blijf gezond, en blijf als het even kan sporten!