Wie ben je en vertel is iets over jezelf?

Ik ben Ivo Wilschut ben 16 jaar en speel al 4 jaar tafeltennis. Ik vind tafeltennis heel leuk, omdat dat niet zoveel mensen het doen en je dus heel hoog kan spelen op landelijk niveau. Iets wat met voetbal onmogelijk is.

Je bent nieuw bij Pecos, waar speelde je eerst en waarom nu Pecos?

Mijn eigen club is Actief Eelde, een klein clubje wat vlak onder Groningen ligt. Ik heb daar 4 jaar met heel veel plezier gespeeld, alleen door het lage niveau in noord en door de vijandelijkheid tussen verschillende clubs is dat team nu opgeheven.
Toen ik dus een nieuw team moest gaan zoeken keek ik natuurlijk eerst in noord alleen omdat daar niks was besloot ik verder te zoeken. Ik had besloten om naar 21-up te gaan in Rotterdam.
Toen kreeg ik opeens een berichtje van Thomas Jansen die ik wel kende van toernooien of ik bij hem en Yoni in het team zou komen. Het was een beetje een wanhoopspoging van ze om iemand uit noord te halen, alleen ik vond het een leuk idee.

Wat zijn je persoonlijk doelen voor het komende jaar?

Mijn persoonlijke doel op tafeltennis gebied is om 67% te scoren in de Landelijk A en als het lukt dit jaar mijn A licentie te halen voor het eerst. Ik moet dit alleen wel goed plannen, want ik doe ook eindexamen en dit is ook een doel van mij.

Wat hoop je met het team te halen?

Heb voor het team een simpel doel. Dat is dat we de kampioenspoule moeten halen.

Ben je klaar voor het komende seizoen?

Ik denk zelf dat ik een hele goede voorbereiding heb gehad. Johannes Korten (mijn sparingspartner) en ik hadden in de vakantie de sleutel van onze zaal en elke vrije minuut die we hadden hebben we besteed om daar te trainen. Verder hebben we een trainingsweek bij GTTC Groningen gedaan waar we 15 trainingen hebben gevolgd.

Hoe vaak train je per week?

Ik train gemiddeld vier keer per week. Op maandag of woensdag ga ik trainen bij GTTC en dinsdag en donderdag bij Actief, verder trainen we nog op zondag.

Wat doe je naast tafeltennis?

Ik doe nog wel eens wat aan hardlopen. Maar naast tafeltennis niet heel veel sport.

Wat zijn je sterke en wat zijn je zwakke punten?

Mijn sterke punt is mijn forehand topspin, hiermee heb ik erg veel gevoel en kan ik met veel spin en hard slaan. Verder ben ik erg sterk mentaal en een 2-0 achterstand betekent bij mij zeker niet dat ik verloren heb.
Mijn backhand topspin vind ik ook sterk alleen dit noem ik wel mijn zwakke punt, omdat hij alleen goed is als hij raak gaat en dat gaat hij meestal niet dus daar moet ik aan werken.

Wat zijn je andere hobby’s naast tafeltennis?

Tafeltennis vind ik mijn grootste hobby, alleen ik hou er ook heel erg van om sport te kijken. Ik volg bijna alles op sportgebied zoals: voetbal, tennis, olympische spelen, darts en wielrennen. Natuurlijk dingen doen met vrienden vind ik ook heel leuk alleen dit kun je moeilijk een hobby noemen.

Ik hoop dat het een mooi jaar wordt en dat Pecos een succes wordt.