Op een 6-6 stand moest in de regionale tafeltenniskraker het dubbelspel zaterdag de beslissing brengen. Die viel pas in de vijfde game, maar overduidelijk in Leids voordeel: 11-2. Het betekende al de derde nederlaag op rij voor Pecos. Toch is in het Oegstgeester kamp nog geen sprake van grote ongerustheid.

‘De twee komende weken moet het gaan gebeuren’, sprak Jens Wiersma monter na afloop. Met SVE (komende zaterdag) en Smash ’70 (volgende week) krijgt Pecos nu de twee tegenstanders op bezoek die het in theorie onder zich moet kunnen houden. ‘En dan kijken we na vijf wedstrijden waar we staan’, aldus Wiersma.

Tegen de Leidenaars vond hij de uitslag zaterdag een goede weergave van het vertoonde spel. Gezien de 3-0 achterstand die al snel op de borden kwam, viel de 7-6 nog alleszins mee. Maar er had meer in gezeten, vond Wiersma, als hij zelf tegen Tali Cohen, of Tom Helle tegen Eric Olieman, niet ‘zwaar door de ondergrens’ waren gezakt. Ook een stuntje tegen Gerard Bakker zat er, ondanks twee keer een 9-5 voorsprong, niet in voor Pecos’ jongste troef. Dus moesten de punten vooral komen van Ali Faisal en Tony Houxuan. Zij konden individueel terugkijken op een succesvolle wedstrijd, met winst in twee van hun drie partijen. Helle en Wiersma voegden er ieder één potje aan toe.

Dit artikel verscheen eerder op de website van de Oegstgeester Courant: https://www.oegstgeestercourant.nl/nieuws/sport/95683/pecos-mist-kansen-bij-scylla