Tom speelt nu al zo’n vijf jaar voor onze vereniging en is in die tijd opgeklommen van de 3e divisie naar de 1e divisie. Toch woont hij nog altijd in Amsterdam en dus was de US Open van afgelopen zaterdag op 10 minuten fietsen geen onbekend terrein voor hem. Tom vertegenwoordigde samen met Tony Houxuan Pecos 1 bij dit toernooi waarbij de topspelers (A-klasse) eerst in een poule van 6 speelden en daarna vonden de kruisfinales plaats. Zowel Tom als Tony kwamen overtuigend hun poule door en bereikten beiden al snel de halve finale. Dat was andere koek. Tom mocht het opnemen tegen eredivisiespeler Dylan Plett en keek tegen een 2-0 achterstand in games aan. Hij gaf echter niet op en wist met een combinatie van vlijmscherpe verdedigende ballen van ver achter de tafel en tactische aanvallende forehands bij de tafel de achterstand om te buigen in 3-2 winst. Zijn teamgenoot Tony had ook een vijfsetter gespeeld, maar trok aan het kortste eind tegen Timon Priem. In de finale had Timon geen vat op Tom die met 3-0 eenvoudig won. Zo mocht de naam van Tom Helle gegraveerd worden op de grote wisselbeker en heeft hij onze vereniging prachtig in zijn woonplaats op de kaart gezet.

Ook Aron en Ron deden die dag mee met het toernooi. Na 2 zwaarbevochten winstpartijen en 1 duidelijke overwinning kwamen ze ongeslagen als dubbel door hun B-poule heen. Zij kregen een bye in de kwartfinale en rond 13:15 mochten zij aantreden voor de halve finale. Doordat Ron echter voor zijn werk werd weggeroepen naar Noordwijk en er niet met een vervanger gespeeld mocht worden, was het helaas toen over en uit voor hun dubbel. Aron bleef nog wel voor het enkel en mocht ook uitkomen in de A-klasse. Het was voor hem echter vooral leerzaam tegen de vele landelijke spelers en kwam in de games vaak net wat te kort. Toch wist hij één wedstrijd in zijn poule naar zich toe te trekken.