Vier punten was meer dan genoeg voor het beoogde doel, al was het voor Pecos zaterdag moeilijk om echt tevreden te zijn. Het leed bij Hercules de derde nederlaag van het seizoen.

Jop van der Wiel zal niet slechter geslapen hebben van het bezoek aan Terborg. Hij moest weliswaar in zijn eerste partij kopman Jesse Bosman feliciteren, maar rekende daarna af met zowel verdediger Aalders als veteraan Martin Brinkhoff. Het was voor Pecos’ jongste alweer twee maanden geleden dat hij meer dan één partij won – even afgezien van de wedstrijd waarin SKF met een invaller aantrad. Of we kunnen spreken van een overwonnen vormcrisis moet nog blijken, maar het geeft enig vertrouwen voor de volgende competitiehelft, als de Oegstgeester tafeltennissers een gooi willen doen naar een plek in de eredivisie.

Zowel Youri Soons als René Waterreus bleef zaterdag Aalders de baas, maar kon verder geen vuist maken. Omdat ook het dubbelspel verloren ging, voor de vierde keer al dit seizoen, verscheen er een 6-4 op het Achterhoekse scorebord. Daarmee staan Hercules en Pecos in punten nu precies gelijk, ruim achter koploper Tempo Team, maar nog ruimer voor de nummer vier Scylla 2, zodat Pecos definitief tot de topdrie behoort. Het duel van komende zaterdag, thuis tegen Tempo Team, draait slechts om de eer. Pecos dient in elk geval meer te laten zien dan in de uitwedstrijd, die met 8-2 verloren ging. Overigens was dat wel de enige keer in deze hele competitie dat Pecos de winst pakte in de openingspartij. Dat slechte starten is iets wat er uit zal moeten om vanaf januari bovenin mee te kunnen draaien, als behalve Hercules en Tempo Team ook Avanti en Scyedam tot de concurrentie behoren.

Pecos 2 vierde zaterdag het kampioenschap en de promotie naar de tweede divisie. Toen Tanja Helle het tweede punt maakte was de buit al binnen, waarna Alexandria zowaar nog terugkwam tot 2-2 en ‘slechts’ met 4-6 klop kreeg. Ronald Rijsdorp wacht dit seizoen nog op zijn eerste nederlaag. Hij zag wel Helle haar tweede meemaken en Paul Kruijt diens tweede en derde. Ook het dubbelspel moesten de reserves voor het eerst aan de opponent laten.