De tafeltennissers van Pecos hadden zaterdag weinig in te brengen (9-1) tegen het team van Scyedam, dat verrassend ver lijkt te gaan komen in de strijd om de ereplaatsen. Mogelijk promoveert het jonge team zelfs naar de eredivisie.

In de thuiswedstrijd hadden de Oegstgeestenaren al met 6-4 verloren. Nu bleven Tony Nader en Jop van der Wiel aan de kant, zodat de twee jonge vaders van het team samen met invaller Martin Hamel uit het vierde voor een zware en zelfs een beetje ondankbare taak stonden. René Waterreus miste tegen zijn oud-clubgenoten niet alleen nachtrust maar ook wedstrijdritme en kreeg zodoende een nul achter zijn naam. Youri Soons evenaarde met winst tegen Thomas Baart zijn score uit de heenwedstrijd. Tegen Smajic en Martins Ferreira kwam hij tekort.

De bijna-sensatie van de dag, en het belangrijkste lichtpuntje vanuit Pecosperspectief, kwam op naam van Martin Hamel. Die wist Emanuel Martins Ferreira, een van de grotere talenten en inmiddels al de nummer 58 van de Nederlandse ranglijst, tot een vijfde game te dwingen. Hamel, vierhonderd plaatsen lager genoteerd en daags tevoren nog ploeterend in de hoofdklasse, kwam zelfs nog op een 6-3 en een 9-8 voorsprong, maar legde het in de ultieme fase helaas toch met 9-11 af.

Door de 9-1 nederlaag staat Pecos nog wat steviger op de laatste plaats, die verder overigens geen consequenties heeft. Zaterdag komt koploper Hercules naar de Thorn Tafeltennishal.