Over besneeuwde wegen en ernstig verzwakt begaf Pecos zich zaterdag naar Terborg, in de Achterhoek. En dan leverde de trip ook nog niet één enkel puntje op.

Omdat Tony Nader geschorst was en René Waterreus recent voor de tweede keer vader werd, traden de Oegstgeester tafeltennissers in een fantasie-opstelling aan. Dat wil zeggen, de fantasie van thuisclub Hercules. Die profiteerde eerder al van een incompleet Tempo Team, en kende nu opnieuw geen genade. Hercules kon dus tien punten bijschrijven. Als de Achterhoekse veteranen heel blijven, hebben ze de beste papieren om naar het hoogste niveau te promoveren.

Voor Pecos wordt het, dat is na twee speelronden al duidelijk, een zware competitie, waar de echte hoofdprijs al vrijwel uit beeld is. Zonder Nader had Van der Wiel zich als kopman moeten bewijzen, maar de sportman van het jaar 2016 miste de vorm om tegen ervaren oud-eredivisionisten als Pastoors (ex-Pecos), Bosman en Brinkhoff door te drukken. Youri Soons kan vaak zijn puntjes pakken tegen de iets mindere opponenten, maar dan moeten die er wel zijn. Nu bleef hij met lege handen. Dat invaller Ron Hoogendam (60) de eretreffer niet zou maken, sprak vanzelf.

Dat het vanaf nu in elk geval niet slechter kan gaan, is ook duidelijk. Zaterdag ontvangt Pecos het Hazerswoudse Avanti, dat zelf ook al twee keer met een invaller aantrad.

Beter nieuws komt van Pecos 2. Dat moest, ook met een invaller, naar Nijmegen en kwam wel thuis met een fraaie 8-2 zege. Maroun Nader en Ronald Rijsdorp bleven ongeslagen en zagen Kristijan Plesnik uit team 3 één partij binnenhalen. Dit team doet wellicht mee voor de titel in de tweede divisie.